دوره آشنایی با علم هوانوردی و خلبانی ، در اصل یک ورکشاپ آموزشی می‌باشد که هر 2 الی 3 ماه یک بار در مرکز آموزش خلبانی و شبیه ساز پرواز اسام برگذار می‌شود. افرادی که در این دوره نمره خوبی را دریافت کنند، شانس بورسیه شدن در یکی از دوره های اسام کمپانی ، مانند دوره مهارت شبیه ساز پرواز را دارند.

در این ورکشاپ به طور مختصر، دروس هوانوردی از جمله ناوبری یا اینسترومنت، قدرت و عملکرد هواپیما (Performance)، آیرودینامیک یا علم حرکت جسم در هوا و دیگر مباحث آموزش داده خواهد شد. آیرودینامیک، مبحثی است که در آن نحوه بلند شدن هواپیما از زمین در آن گفته شده است.

در دوره آشنایی با علم هوانوردی و خلبانی ، درمورد شرایط جوی و آب و هوای پروازی نیز صحبت خواهد شد و ابر های مختلف و انواع باد ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در نهایت، به انواع سوالات شما دانشجویان گرامی، در رابطه با علم هوانوردی، مسیر هایی برای خلبان شدن و همچنین هرگونه سوالی راجب هواپیما و اطلاعات عمومی پاسخ خواهیم داد.

در پایان این دوره، به شما علاقمندان یک گواهی حضور در دوره اهدا می‌شود. همچنین برای افرادی که در دوره ورکشاپ همراه با پرواز شرکت داشته‌اند، یک گواهی First Experience Flight (اولین تجربه پرواز) نیز تعلق خواهد گرفت.

ورکشاپ آشنایی با علم هوانوردی و خلبانی

دوره های مختلف آشنایی با علم هوانوردی و خلبانی :

  1. ورکشاپ با آموزش شبیه ساز موشن : شامل آموزش تئوری ورکشاپ در اسام کمپانی و در نهایت، پرواز توسط شبیه ساز موشن (حرکتی)
  2. ورکشاپ با پرواز واقعی : آموزش تئوری دروس در اسام کمپانی و آموزش پرواز با هواپیمای تکنام P-92 و ساوانا

سیلابس های آموزشی دوره آشنایی با علم هوانوردی و خلبانی :

  • اینسترومنت یا ناوبری هواپیما توسط آلات دقیق پروازی
  • آیرودینامیک یا چگونگی پرواز هواپیما
  • آموزش تاثیر شرایط جوی و آب و هوا بر روی هواپیما
  • قدرت و عملکرد هواپیما در حالت های مختلف (Performance)